Cookies verzekeren het goed functioneren van onze website. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten?

Ok

Reageren in noodsituaties

05 November 2018

De hulpdiensten helpen met het redden van levens

Burgerparticipatie, bijstand bij rampen en dringende medische hulpverlening

Een smart city begint met ‘smart citizens’, onder meer in noodsituaties.

In zulke situaties kunt u zich machteloos voelen: hoe reageer ik? Hoe breng ik mezelf in veiligheid? Hoe kan ik helpen?

Met de juiste reflexen en de juiste handelingen bij een ongeval of een ramp kunt u de hulpdiensten helpen om levens te redden. Elke burger is een schakel in de hulpverlening.

De Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH), het Belgische Rode Kruis en het Instituut voor Opleiding in de Dringende Medische Hulpverlening (IODMH) bundelden daarom de krachten en bieden u een nieuwe cyclus van opleidingen aan: ‘Reageren in noodsituaties’.

Tijjdens deze opleidingen komen allerlei noodsituaties aan bod, op basis van eigen ervaringen waarover de deelnemers vertellen en die het uitgangspunt vormen van elke sessie. Bijzondere aandacht gaat naar demonstratie en praktijk. In de opleidingen van dit jaar ligt de focus op cardiopulmonaire reanimatie (CPR).

Word ook zo’n schakel en vergroot uw vermogen om met de juiste reflexen uzelf in veiligheid te brengen en het leven van anderen te redden!
Betrokken administratie(s)
Terug naar news

De smart toekomst van Brussel? Ik doe mee!

Een slimme stad heeft oor voor haar inwoners, bedrijven… en hun ideeën!

Ik doe mee

Powered by creaxial