Smartcity.brussels lanceert campagne voor burgerparticipatie
• 04 April 2019
Smart City-campagne gelanceerd
Deze week heeft het team achter Brussels Smart City een campagne gelanceerd die mikt op burgerparticipatie en grotendeels op sociale-mediaplatformen plaats zal vinden.
Het doel is om Brusselaars een spreekbuis te geven waarmee ze bij kunnen dragen tot de ontwikkeling van het gewest als Smart City. Om deze opzet kracht bij te zetten, werd de look en indeling van de website onder handen genomen. Het resultaat? Een grotere focus op interactiviteit en dus de burger!
De campagne komt niet uit de lucht gevallen, maar past in de Gewestelijke Regeringsverklaring 2014-2019, die onder andere de digitalisering van Brussel promoot. Het doel van de Smart City-strategie in het bijzonder is om via slimme initiatieven en moderne technologieën een stimulerende, veilige omgeving te garanderen voor alle deelnemers aan het Brusselse leven: burgers, academische instellingen, bedrijven en overheidsorganisaties, waarbij de campagne zijn pijlen richt op de eerste groep.
Drijvende krachten achter het initiatief zijn het CIBG (vertegenwoordigd door Smart City Manager Céline Vanderborght) en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, die het hele proces coördineren – van communicatie tot technische integratie.
Om de burgers uit te leggen hoe en waarom hun input zo belangrijk is, werden er zes video’s gemaakt die elk een van de zes Smart City-domeinen weerspiegelen: milieu, levenskwaliteit, economie, mobiliteit, maatschappij en bestuur.
De eerste video vind je alvast op de homepage en op onze Facebook-pagina, waar er heel wat op til is. Blijf dus voor het vervolg en… Laat zeker een suggestie achter!
Terug naar news