Cookies verzekeren het goed functioneren van onze website. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten?

Ok

Naar een Brussels toeristisch model van duurzaamheid, inclusiviteit en digitalisering!

05 Augustus 2021

Visit.brussels verwacht je op 24 september! Tot dan kan je deelnemen aan de nieuwe projectoproep van het gewestelijk agentschap voor toerisme. Met een budget van niet minder dan 500.000 euro, wil visit.brussels de ontwikkeling van duurzame, digitale en inclusieve initiatieven ondersteunen om zo tegemoet te komen aan de nieuwe verwachtingen van klanten en bezoekers en hen een betere ervaring te bieden.

De gezondheidscrisis biedt ons de kans om een toerisme te ontwikkelen dat niet alleen respectvol is voor het gewest en zijn inwoners, maar ook een echte toegevoegde waarde biedt aan de bestemming. Visit.brussels zal projecten valoriseren die inzetten op thema’s als groene ruimten, duurzame voeding, zachte en actieve mobiliteit, circulaire economie, lokale en burgerinitiatieven.

Andere prioriteit  van visit.brussels: gelijkheid van kansen! Aanbod, concepten, producten, evenementen, mobiele applicaties, infrastructuur die inclusie van LGBTQIA+-personen en van mensen met een handicap bevorderen; ook gendergelijkheid en sociale mix (sociale klassen, etnische en culturele afkomst…) komen in aanmerking voor financiering.

De crisis brengt overigens belangrijke veranderingen teweeg in het gedrag en de verwachtingen van bezoekers en consumenten, met name op het gebied van digitalisering.  Visit.brussels wil deze ‘hervorming van het toerisme’ ondersteunen door de digitalisering van de sector te stimuleren. De projectoproep heeft tot doel investeringen te ondersteunen in duurzame digitale technologieën die de bezoekerservaring verbeteren, zoals bijvoorbeeld: gamification (city game, interactive museum game, treasure hunt, ...), immersieve ervaringen (virtual reality, augmented reality, ...), kunstmatige intelligentie (chatbots), mobiele applicaties (geolokalisatie) en hybride oplossingen voor evenementen (onlinevergaderingen).

Voor wie is deze projectoproep specifiek bestemd?

Beheerders van toeristische, culturele en erfgoedattracties, actoren uit de artistieke en culturele wereld, evenementenlocaties, organisatoren van evenementen, … Allen kunnen zich kandidaat stellen voor deze projectoproep indien ze de bedoeling hebben om hun project in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest te realiseren of indien hun project ten goede komt aan de culturele en/of toeristische sectoren en/of MICE (Meetings, Incentives, Conferencing, Exhibitions) in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Elk project mag ten vroegste gestart zijn op 1 januari 2021 en ten laatste op 30 november 2021.

Meer dan een projectoproep!

Deze nieuwe projectoproep van visit.brussels maakt deel uit van een algemener relanceplan voor het toerisme dat werd uitgestippeld in samenwerking met de actoren uit de sector. Dit plan omvat onder meer een communicatie- en promotiecampagne van de bestemming, verdeling van vouchers van 40 euro die met voorrang bestemd zijn voor de grensgebieden van de buurlanden, de oprichting van een fietshub, enz.
Alle inlichtingen in verband met deze projectoproep zijn beschikbaar onder volgende link : Microsoft Word - Appel-à-projets-Touchless-final-FR.docx (visit.brussels)
 
Betrokken administratie(s)
Terug naar news

De smart toekomst van Brussel? Ik doe mee!

Een slimme stad heeft oor voor haar inwoners, bedrijven… en hun ideeën!

Ik doe mee

Powered by creaxial