De herfst- en wintermaanden zijn gevoeliger voor storingen in de openbare verlichting. Op de site van Sibelga of via de applicatie Fix My Street, kan u een defect verlichtingstoestel melden en de herstelling ervan op de voet volgen. Praktisch!
U hebt een defect vastgesteld in de openbare verlichting. Verwittig Sibelga, de beheerder van het openbareverlichtingsnet op de gemeentewegen, zodat deze snel kan reageren en de wijk kan verder helpen.
Ga daarvoor naar www. sibelga.be, rubriek « Straatlampen » of open de applicatie Fix My Street - beide tools zijn met elkaar verbonden. U kan
een nieuw defect invoeren en u '
abonneren' om op de hoogte te worden gehouden van de
evolutie ervan.
Op de site van Sibelga staat een
kaart met daarop alle
reeds gemelde defecten door burgers, gemeenten, brandweer of politie, alsook de status van het defect.
4 000 verschillende verlichtingstoestellen in Brussel
De volgende ochtend, zal de dienst Openbare verlichting van Sibelga ze doorgeven. Na analyse van het probleem, zal het oplossen van het defect aan één of meerdere technici worden toevertrouwd.
Hun taak? De installatie opnieuw in werking stellen, indien mogelijk. Zo niet, ze beveiligen totdat de nodige stukken voorhanden zijn. Er zijn immers 4 000 verschillende verlichtingstoestellen in Brussel! Onmogelijk dus om alle stukken in voorraad te hebben, al zeker niet in het interventievoertuig.
2 dagen later: probleem opgelost!
U wordt regelmatig per mail op de hoogte gehouden van de evolutie van het defect, en zal worden ingelicht als het opgelost is. In meer dan 95% van de gevallen zijn de herstellingen uitgevoerd binnen de termijnen die tussen Sibelga en de gemeenten zijn overeengekomen: vijf werkdagen voor een geïsoleerd defect en twee voor een uitgebreidere storing.