Cookies verzekeren het goed functioneren van onze website. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten?

Ok

IRISbox krijgt makeover voor optimale gebruikerservaring

23 November 2018

IRISbox, het elektronische loket van het Brusselse gewest en de Brusselse gemeentes, heeft net een belangrijke update achter de rug ter verbetering van de gebruikerservaring. De modernere, eenvoudigere versie van IRISbox maakt het gebruikers makkelijker om te navigeren naar de online formulieren – meer dan 400 – die de toepassing ter beschikking stelt. Gemeentelijke administratieve zaken regelen was nog nooit zo simpel!

IRISbox, het elektronische loket, wordt constant bijgewerkt om een zo fijn mogelijke gebruikerservaring te garanderen. De nieuwe versie van de toepassing, die op 21 november 2018 gelanceerd is, staat ook in het teken van deze opzet.

Nog sneller online admin regelen

Zodra je op de homepagina terechtkomt (www.irisbox.brussels), merk je de nieuwigheden op. Het nieuwe design zorgt voor een vlottere navigatie en maakt het gebruikers mogelijk om de categorie van hun keuze te selecteren vooraleer zich te identificeren, wat ondersteund wordt door verschillende zoekmogelijkheden, waaronder op instelling of administratief verzoek, of gewoon via de zoekbalk.
Zodra het gewenste administratieve verzoek en bestuur geselecteerd is (bijvoorbeeld een aanvraag voor een bewijs van gezinssamenstelling in Anderlecht of voor een dagpas voor de Low Emission Zone), kun je met één klik verder naar de identificatiemodule, die onlangs uitgebreid is met Itsme, een app voor smartphone die zorgt voor een snelle, vlotte toegang tot de formulieren van de gemeentelijke en gewestelijke besturen. 

IRISbox: het e-loket in ‘t kort

Via internet administratieve aanvragen aan de gemeentes en besturen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest afhandelen kan de klok rond dankzij het e-loket IRISbox! Het platform, dat ontwikkeld is door het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest (CIBG), maakt het gebruikers mogelijk om hun gemeentelijke en gewestelijke administratie binnen het Brusselse te regelen zonder zich te verplaatsen of aan te staan schuiven. Ook een plus: in Oudergem (in het gemeentehuis en de gemeentelijke tak in het ziekenhuis Delta – CHIREC) en in Sint-Gillis (in het gemeentehuis en het OCMW) staan er e-totems van IRISbox waarmee gebruikers een tiental documenten kunnen oproepen zonder naar het loket te hoeven te gaan.
Betrokken administratie(s)
Terug naar news

De smart toekomst van Brussel? Ik doe mee!

Een slimme stad heeft oor voor haar inwoners, bedrijven… en hun ideeën!

Ik doe mee

Powered by creaxial