De coronacrisis had – en heeft nog steeds – een grote impact op heel wat sectoren in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: de toeristische, culturele, horeca, evenementen-sector, … werden hard geraakt door het Covid 19-virus, met alle gevolgen van dien.
Om deze voor Brussel cruciale sectoren een duwtje in de rug te geven bij hun respectieve herlanceringen hebben visit.brussels en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vijf steunfondsen opgericht om zo klantgerichte korte-termijnherstelprojecten financieel te ondersteunen, en dat voor een totaalbedrag van 5.000.000 euro.
Die 5 steunfondsen voorzien in een financiële hulp voor o.a. investeringen in ‘touchless’ technologie, in gezondheid en veiligheid, in digitale technologie; en voor B2C-evenementen, voor congressen, vergaderingen en B2B-evenementen. De financiële steun kan binnen die 5 fondsen zo een waaier van mogelijke projecten extra vooruithelpen: tentoonstellingen, rondleidingen, theatervoorstellingen, concerten, films, toeristische attracties, seminaries, evenementen, beurzen, ... Al die kernactiviteiten van de toeristische, culturele, horeca, evenementen-sector, … komen in aanmerking.
De deadline om een dossier voor een project in te dienen voor deze verschillende fondsen ligt op 12 oktober 2020. Om een en ander verder te verduidelijken organiseert visit.brussels digitale open discussies, de ‘Fondsenspecial,’ elke vrijdag van 10.00 tot 11.00, via MS Teams,
via deze link. Tijdens deze virtuele gesprekken beantwoordt visit.brussels bovendien alle mogelijke vragen over deze speciale steunfondsen.
Intussen kan iedereen wel al eens nagaan wat de verschillende steunfondsen omvatten, voor wie ze bedoeld zijn, hoeveel de bedragen zijn per fonds en project, en onder welke voorwaarden ze worden toegekend, … . Alle info staat op
https://visit.brussels/nl/article/steunfondsen-om-er-weer-bovenop-te-komen-brussel-staat-voor-je-klaar