Ook dit jaar organiseert Agoria, de federatie van de technologische industrie, de ‘Agoria eGov & Smart City Awards’ om zo de meest verdienstelijke informatiseringsprojecten van overheidsdiensten te bekronen, en dat al voor het 17de jaar op rij. Projecten kunnen tot vrijdag 9 oktober worden ingediend.
Deze editie gaat door onder het motto “Building the Digital Society together”, waarbij dan zowel e-government als Smart City projecten kunnen meedingen. Naast de gekende awards voor 'innovatie', 'gebruiksvriendelijkheid', 'rendabiliteit' en 'samenwerking', wordt dit jaar voor het eerst een prijs voor ‘duurzaamheid’ toegekend. De projecten die volgens de jury de beste mix van de voorgestelde criteria kunnen voorleggen, maken kans om de titel en bijhorende award 'Beste Smart City project van 2020 en Beste e-gov project van 2020' te veroveren.
Alle operationele eGov en Smart City-projecten kunnen meedingen voor de verschillende categorieën. Alle details over hoe deel te nemen vindt u op de
website van Agoria, net als het inschrijvingsformulier en het wedstrijdreglement. Projecten worden nog steeds door een overheidsdienst/stad/intercommunale ingediend in samenwerking en ondersteuning met minstens één bedrijf (of een consortium van bedrijven).
Het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest (CIBG) diende in het verleden zelf al meerdere projecten in. Zo sleepte in 2015 sleepte
Fix My Street, de door het CIBG ontwikkelde app in opdracht van Brussel Mobiliteit, de Smart City Technology Award in de wacht in de categorie ‘Digital’. En haalde IRISbox met zijn nieuwe functionaliteiten de finale in 2018.
Wil je ook een project indienen? Iedereen weet overheidsdiensten vele interessante informatiseringsprojecten tellen (en dat de concurrentie stevig kan zijn)! Wees dus niet te bescheiden en doe meteen mee.
De prijzen worden officieel uitgereikt tijdens een gala-avond op donderdag 3 december 2020 in Tervuren. Met natuurlijk een strikte in achtneming van alle corona-maatregelen en -richtlijnen.