Het #Rebound-programma van hub.brussels wil vrouwelijke ondernemers, die getroffen zijn door de coronacrisis, helpen. Experts en ondernemers die hun businessmodel bijstuurden, delen hun expertise tijdens de workshops. Het programma is een belangrijk onderdeel van het herstel- en heroriëntatieplan van de Brusselse Gewestregering.
Brussel telt ongeveer 30% vrouwelijke ondernemers en hun aantal blijft groeien. De coronacrisis dreigt die positieve evolutie af te remmen, vandaar de nood aan dit programma.
Het Rebound-programma liep van 6 oktober tot 6 december 2020 en bestond uit een twintigtal workshops over uiteenlopende onderwerpen: nieuwe businessmodellen, financiering, innovatie, coaching, networking, enz.
Als kers op de taart was er op 3 december een prijsuitreiking voor de 5 beste reconversieprojecten. De ceremonie en de pitches werden online georganiseerd.
De jury was samengesteld uit volgende leden: Rodolphe d’Udekem d’Acoz, Head of B.U. Digital & Expertises bij Hub.brussels, Clotilde Annez, Deal Flow & Corporate Manager bij BeAngels, Evy Ceuleers, Team Leader bij Innoviris, René Mat van Accenture Technology en Céline Vanderborght, Smart City Manager bij het CIBG. Na een vragenronde selecteerden ze 5 winnaars.
Deze vijf vrouwelijke ondernemers vielen in de prijzen:
- Virginie Roux van Eureka Food Agency – https://www.eureka-foodagency.com/
- Emmanuelle Le Gall van Ydrosia – https://ydrosia.com/
- Nathalie Ledur van Viavectis – https://viavectis.be/
- Céline Vilain and Aurélie Bertozzi van Marcel & Fifi – https://www.marceletfifi.be/
- Margaux Cannaerts van Autobussen Cannaerts – https://autobussencannaerts.be/
Het CIBG schenkt elk van hen een opleiding digitale marketing bij Girleek.